Strona główna » Co kryje się pod określeniem Google Ads?

Co kryje się pod określeniem Google Ads?

Prowadząc sklep internetowy i oferując różnego rodzaju produkty oraz usługi, każdy stara się dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów. Na szczęście, jest pewna metoda reklamy, która pozwoli na zwiększenie popularności danej marki wśród tysięcy internautów. Jaka? To oczywiście Google Ads.

Co to dokładnie jest i jak działa?

Dokładniej mówiąc, chodzi o specjalny system w Google, pokazujący reklamy, ale w chwili, gdy akurat klient poszukuje pewnych, konkretnych produktów, którymi jest szczególnie zainteresowany. Jego oczom ukażą się więc obrazki informujące o promocjach, nowym asortymencie sklepu itp.

Można to prosto wytłumaczyć. Wystarczy, że internauta wpisze jakieś, związane z chociażby z gadżetami elektronicznymi, zapytanie w oknie tej bardzo popularnej wyszukiwarki, a szybko wyskoczą dopasowane wyniki. Okazuje się, że najczęściej kilka z nich, znajdujących się na początkowych pozycjach, to tak zwane reklamy Google Ads. Po kliknięciu w nie, błyskawicznie można przenieść się na portal internetowy, który oferuje artykuły z branży elektronicznej (bądź z innej, z zależności od tego, jakie zapytanie pojawiło się w ramce Google).

Skuteczna reklama jest możliwa

Właściciel sklepu internetowego, który chce skorzystać z takiego systemu, powinien najpierw utworzyć w nim konto. Nie jest to trudna czynność. Kiedy już to zrobi, kolejny etap polega na wybraniu produktów oraz usług. W ten sposób powstanie odpowiednia lista grup reklamowych i jednocześnie słów kluczowych. Jest szansa, że użytkownik internetu wpisze właśnie hasło będące w tym zestawieniu.

Co ciekawe, dużą zaletą jest to, że samemu można ustalić budżet reklamy (konkretne stawki). Aktywowana kampania będzie w pełni efektywna, jeżeli podejmie się pewne działania. Najważniejsze jednak, że zarządzanie taką kampanią wiążę się ze sporą wygodą. Na bieżącą da się sprawdzić i kontrolować statystyki, w których pojawiają się informacje o konwertowaniu i nowych wyświetleniach itp.

Podsumowanie

Wiadomo już, co to jest Google Ads. Dzięki takiej formie reklamy zdobędzie się kolejnych klientów. Nic dziwnego, że jest tak popularna. Na koniec wymieńmy jeszcze inne zalety, które powodują, że warto wprowadzić w życie taki internetowy marketing.

Po pierwsze reklamę pokazuje się głównie tym osobom, które faktycznie mogą być zainteresowane danym, bardzo chodliwym produktem. A po drugie bez problemu ustala się zasięgi, zarówno te ogólnokrajowe, jak i lokalne. To powoduje, że zawsze dotrze się ludzi zdecydowanych na zakup towarów.