Strona główna » Kampanie marketingowe w Internecie – jakie są ich rodzaje?

Kampanie marketingowe w Internecie – jakie są ich rodzaje?

Każdy biznes musi dziś reklamować swoje usługi, jednak reklama w mediach tradycyjnych jest dziś wysoce nieskuteczna, a do tego jest ona zwyczajnie droga. Z tego powodu warto przeprowadzać kampanie marketingowe w Internecie, jednak jakie są tutaj możliwości?

Marketing w wyszukiwarce

Jednym ze sposobów promowania biznesu w sieci jest zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarce, a najbardziej liczy się dziś obecność w tej tworzonej przez Google. Awansować swoją stronę w hierarchii wyników wyszukiwania można w jej przypadku co najmniej na dwa sposoby.

Pierwszym są działania SEO, które polegają na takiej optymalizacji strony internetowej i znajdujących się na niej treści, by przyciągała ona wysokiej jakości ruch organiczny, a więc taki, który jest autentyczny i którego sporą część stanowią osoby rzeczywiście zainteresowane danymi usługami.

Możliwe są też płatne kampanie marketingowe w Internecie, które mają za zadanie zwiększyć widoczność w wyszukiwarce. Wielką ich zaletą jest natychmiastowy efekt, a strona nie musi być dobrze zoptymalizowana, by nagle znaleźć się na szczycie hierarchii wyników wyszukiwania. Minusem takich kampanii jest jednak natychmiastowy spadek ich skuteczności w momencie wyczerpania się środków, podczas gdy dobra optymalizacja pod SEO zapewnia trwały efekt przy niewysokich kosztach.

Kampanie w mediach społecznościowych

Kampanie marketingowe w Internecie możliwe są także do przeprowadzenia w mediach społecznościowych. Rozmaite platformy posiadają własne wyszukiwarki i rządzące nimi algorytmy, i tak jak w przypadku wyszukiwarek, awans może odbyć się drogą organiczną, a można też po prostu zapłacić za wysoką widoczność, czemu służą płatne usługi reklamowe.

Większość biznesów wybiera obecnie płatną reklamę w mediach społecznościowych, gdyż sami przedstawiciele tych portali przyznają, że skuteczność pozyskiwania ruchu drogą organiczną jest coraz mniejsza, gdyż reklamy mają być głównym źródłem dochodu firm, które za nimi stoją, Jednocześnie kampanie na tych platformach są niedrogie, będąc jednocześnie wysoce skutecznymi, dlatego też warto się nimi zainteresować.